3 redenen waarom je als bedrijf moet bloggen

3 redenen om te bloggen

Het lijkt wel alsof tegenwoordig elk bedrijf een blogonderdeel op haar website heeft staan. Het klinkt misschien hip, maar een blog is eigenlijk gewoon een artikel dat je voor online gebruik schrijft. En de bedrijven die een blog hebben, zijn helemaal zo gek nog niet. Wil je weten waarom het heel verstandig is om een blog op jouw bedrijfswebsite bij te houden? Lees dan verder!

1. Je kunt jezelf als kennisexpert profileren

Als je een bedrijfswebsite hebt, is het aannemelijk dat je bepaalde producten en diensten aanbiedt. Waarschijnlijk heb je veel kennis over deze producten en diensten of over het vakgebied waar jij werkzaam bent. Deze kennis is waardevol, want andere mensen hebben deze kennis misschien niet maar zoeken hier wel naar. Door jouw kennis te delen in blogs op jouw website, laat je zien dat jij een expert bent op dit gebied. Dit maakt je niet alleen betrouwbaar in jouw vakgebied, je weet immers waar je over praat, mensen komen wellicht vaker terug op jouw website om de blogs te lezen én worden uiteindelijk misschien zelfs klant. 

2. Het is goed voor de vindbaarheid van je website

Hoe vaker je nieuwe content post op je website, des te beter zoekmachines (ofwel Google) dit vinden. Door steeds nieuwe content toe te voegen, weet een zoekmachine dat jij jouw website actueel houdt. Bovendien kun je een blog goed gebruiken om het aantal pagina’s uit te breiden waar voor jou relevante zoekwoorden op staan. Blog je vaak over onderwerpen die voor jouw branche/bedrijf relevant zijn, dan vergroot je de kans dat geïnteresseerden via zoekmachines uiteindelijk op jouw website (blog) terechtkomen. 

3. Je kunt je conversie vergroten

Een blog kun je dus gebruiken om kennis te delen over een onderwerp, maar uiteindelijk is het natuurlijk ook leuk als er misschien een actie mee in gang gezet wordt. Denk aan een aankoop, inschrijving, like of reactie. Stel, je hebt een reiswebsite en verkoopt hier vakanties. Door regelmatig te bloggen over leuke bestemming en wat reizigers daar kunnen doen, breng je mensen op ideeën. Misschien worden potentiele reizigers door jouw blogs zo enthousiast dat ze uiteindelijk een vakantie boeken op jouw reiswebsite. Hiermee heb je ook gelijk de punten en kennisexpert en vindbaarheid weer meegenomen.

Ben je enthousiast geworden en wil je nu ook zelf als bedrijf een blog beginnen? Schrijf je dan in voor de training Bloggen als een pro en je kunt binnenkort zelf aan de slag!